Rocznica ośmiornic

 Witajcie!

Pokażę Wam dzisiaj projekt utrzymany w tematyce morskiej. Kartka jest przygotowana na zlecenie dla pary, która bardzo lubi morze, z okazji ich 20 Rocznicy Ślubu. Otrzymałam wytyczne co do kolorystyki i tematyki, reszta to moja inwencja twórcza. Bardzo się ucieszyłam na to zlecenie, z racji tego, że idealnie się ono wpisało w wyzwanie na Cudnej Paczce, na dodatek postanowiłam tu zastosować mapkę z kartki nr. 18/52. To była także ciekawa przeprawa przez wspomnienia i wreszcie mogłam użyć zgromadzone tekturki od Dusty Attic w tematyce marynistycznej.


Dotychczas zrobiłam 5 projektów w tej tematyce, w latach 2018-2019. Ciekawe jest to, że w momencie, gdy oddawałam każdą z tych kartek w ręce zamawiającego - za każdym razem byłam zadowolona z efektu końcowego. Teraz jednak wyraźnie widzę na ich przykładzie postęp mojego warsztatu i wiem, że przynajmniej trzech z nich nie oddałabym dzisiaj w takim stanie.. Zachęcam Was do robienia sobie takich podsumowań - bo to fajny sposób na dostrzeżenie własnego postępu - nikt przecież nie zostaje w tym samym punkcie przez 4 lata, no nie? Jestem ciekawa co będę myśleć na temat tej kartki za 4 lata!.. To co - zaczynamy?




Tym razem w akcji są papiery od Craft Sensation, z kolekcji Marble. Ułożyłam tu 6 warstw papieru i każda z tych warstw jest obszyta na maszynie - nawet nie wiecie ile czasu to pochłonęło! Brzegi są solidnie poszarpane i zbrudzone pastą vintage od Stamperii. Poszczególne warstwy są przyklejone na dystansie i tworzą fantastyczny efekt 3D. Przed ułożeniem kompozycji naniosłam wzór z maski Scales Stencil (DA1759) od Dusty Attic. Zabarwiłam go mgiełką w odcieniu szmaragdowej zieleni, a następnie na klej posypałam drobny piasek.




Dalej szły po kolei poszczególne elementy tworzące kompozycję: zabarwiona na zielono gaza wystaje w kilku miejscach, tekturowe koła w dwóch rozmiarach (dostępne w sklepie w zestawie) - także pomalowałam je na ten sam odcień a ranty podkreśliłam srebrnym woskiem. Wokół obręczy przykleiłam beżowy sznurek i ozdobiłam kropelkami 3D od Nuvo w odcieniu gloss-olive branch - chciałam stworzyć imitację bulaja i mam nadzieję, że choć trochę się kojarzy. Po lewej stronie i na dole ułożyłam wodorosty (zdjęcia i linki znajdziecie na końcu wpisu), które także otrzymały barwę turkusowej zieleni z pobielonymi brzegami i obsypane są piaskiem. 



Kwiaty zrobiłam sama z tego samego arkusza papieru dzięki czemu przepięknie pasują do całości, obsypałam je turkusowymi drobinkami. Z brzegu przykleiłam biały sznurek, kokardkę z barwionej gazy i naturalnie musiałam dodać gnieciucha - teraz gdy mam ich na stanie we wszystkich możliwych kolorach - myślę, że ciężko będzie znaleźć u mnie projekt bez tego dodatku. Poniżej kwiatów umieściłam zabarwione farbą akrylową miniaturową, metalową kotwicę oraz ster. Ponad kwiatami wpasowałam muszelki, które także obsypałam piaskiem. W wielu miejscach możecie też dostrzec białe mini kamyczki w różnych rozmiarach, zakrywające szczeliny i dopełniające całość.



Pomiędzy wspomniane bulaje ułożyłam kawałek sieci rybackiej, na której nie wiem co robią dwie mewy - poważnie... dopiero gdy je przykleiłam zadałam sobie pytanie, co oznaczają te ptaki w środowisku podwodnym... No i nie mam odpowiedzi - moja wyobraźnia zrobiła mi psikusa a mewy ostatecznie tam zostawiłam. W prawym dolnym rogu dodałam napis Congratulations oraz liczbę 20.  Na koniec zostawiłam ośmiornice wycięte z tektury falistej, pobielone białą farbą akrylową. Ich oczy to kaboszony a w mackach trzymają urocze serduszka. Karteczka na koniec została pochlapana białymi kropkami. 



Jak Wam się podoba moja propozycja w temacie morskim? Ja jestem całkiem zadowolona, klientka okazała mi 200% swojej satysfakcji więc pozostaje mi mieć nadzieję, że obdarowani także znajdą radość w otrzymanym podarunku. Do zobaczenia niebawem!


Produkty ze sklepu Dusty Attic:











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pudełko wspomnień - odsłona 5

"Thank you" in frame

Lniane serca pełne kwiatów