Konkurs - Dzień Scrapbookingu

 Cześć!

Dziś opiszę projekt, który wykonałam podczas transmisji na żywo na profilu Dzień Scrapbookingu, 8 maja 2022. Nagranie jest zapisane i dla chętnych - czeka tutaj. A jak Wy spędziliście nasze święto? Zakupy zrobione? Bierzecie udział w konkursach? U mnie na profilu czeka na Was konkurs: wystarczy, że wykonasz dowolny projekt dla mężczyzny z użyciem kwiatów 3D i zgłosisz swój projekt na moim profilu Fb o tutaj. Do wygrania produkty marek, które używałam podczas transmisji o wartości 200 zł - zapraszam!

Jest to podłużny panel w odcieniach niebieskich, który niebawem wręczę swojemu mężowi z okazji naszej 10 rocznicy ślubu. Podjęłam niniejszym próbę stworzenia projektu dla mężczyzny, jednakże z użyciem delikatnych elementów takich jak: koronka, kokardy czy kwiaty 3D.

Transmisja trwała zaledwie godzinę, musiałam w tym czasie się zmieścić, bo zaraz po mnie wchodziła następna osoba ze swoim projektem. Przygotowałam więc za wczasu wszystko co tylko mogłam, starając się jednak aby nagranie nadal dostarczyło sporej dawki wiedzy i inspiracji. Serdecznie zapraszam.


Po raz pierwszy wykonałam podłużny panel i muszę przyznać, że bardzo mi pasuje taka forma pracy. Odcienie niebieskiego doskonale wpasowały się w trwające obecnie na profilu Dusty Attic wyzwanie kolorystyczne. Sami zobaczcie poniżej jakie cudne kolory są na tym plakacie. A może i Wy podejmiecie się tego wyzwania? Jedyne, co musicie zrobić, to dodać swoją pracę do sekcji komentarzy na grupie Dusty FANattics na Facebooku, aby mieć szansę na wygranie jednej z dwóch niesamowitych nagród w wysokości $50 (AUD) na zakupy w ich sklepie. Już się nie mogę doczekać aby zobaczyć Waszą twórczość na grupie Dusty FANAttics.


Bazę wykonałam sama. Przycięłam dwa kawałki sztywnego kartonu na wymiar 30cm x 13.5cm, jeden z nich zabezpieczyłam białym gesso, a drugi - czarnym gesso. Ten czarny dodatkowo pociągnęłam na brzegach woskiem Old Silver. Obie te części skleiłam ze sobą dla uzyskania bardziej sztywnej konstrukcji.

Następnie docięłam kawałek tektury falistej na wymiar o 1cm większy niż baza. Tekturę falistą pobieliłam białym gesso, wystające ranty zabarwiłam czarnym gesso i dodatkowo zabarwiłam woskiem Old Denim. Tekturę falistą przecięłam nieco powyżej środka i przykleiłam symetrycznie do bazy tak aby wokół bazy powstała równa ramka, a zarazem w środku utworzyła się przerwa na około 1.5 cm. W przestrzenie pomiędzy garbami tektury falistej wkleiłam patyczki od szaszłyków. Przełamane na pół, pomalowane czarnym gesso i woskiem Old Silver, ułożyłam nierówno tak aby wystawały poza ramę projektu. Przestrzeń z patyczkami zamaskowałam delikatną koroną w odcieniu duck egg.


Do tego projektu wybrałam arkusz z kolekcji "Love me tender", przepięknie mi się on skomponował z pomysłem jaki miałam w głowie, między innymi ze względu na fantastycznie klimatyczny wzór kwiatowy. Przycięłam kawałek o 6mm mniejszy niż tektura falista, brzegi poszarpałam i obszyłam na maszynie, a całość zabezpieczyłam bezbarwnym gesso. Nałożyłam wzór z maski imitującej siatkę ogrodzeniową, za pomocą musu zwiększającego objętość od Nuvo, w odcieniach: Boatyard Blue i Worn Linen. Jest to bardzo przyjemna pasta, która pod wpływem podgrzania zmienia swoją konsystencję, staje się ziarnista i szybko zastyga. Tak przygotowane tło podkleiłam od spodu tekturą dla usztywnienia oraz uzyskania efektu warstwowości a następnie przykleiłam do wcześniej przygotowanej bazy. 

Następnie przygotowałam mniejszy panel, o wymiarach 6cm x 29cm. Docięłam kawałek papieru z tego samego arkusza, obszyłam na maszynie i poszarpałam brzegi. Ten kawałek papieru poddałam embossingowi za zimno, używając folderu 3D od Sizzix imitującego pleciony koszyk. Przed włożeniem papieru do folderu dobrze jest go najpierw delikatnie spryskać wodą, dla lepszego efektu wytłoczenia. Podkleiłam go kawałkiem czarnego papieru o nieco większym rozmiarze, dla uzyskania efektu ramki. Na czarnym papierze narysowałam kreseczki białym pisakiem Gelly Roll, imitujące szycie. A to nakleiłam na jeszcze nieco większy kawałek tektury falistej, którą opracowałam tak samo jak wcześniejszą.



Na projekcie znalazło się kilka wzorów tekturek od Dusty Attic. Są one zabezpieczone białym lub czarnym gesso a następnie podkreśliłam brzegi i nadałam kolor woskami: Old Silver oraz Faded Denim. Na spód projektu położyłam dwa przepiękne wzory z zawijasami: Iron Garnish #4 oraz Leafy Flourish, następnie nieco powyżej środka przykleiłam zdjęcie na którym jestem z moim mężem na ostatnim naszym wyjeździe rodzinnym. Zdjęcie obudowane jest fantastyczną ramką, którą od spodu podkleiłam inną ramką z wykrojnika i tego samego arkusza papieru, a na wierzchu ozdobiłam ją dodatkowo delikatnymi kropelkami vintage od Nuvo w odcieniu Worn Navy. W dolnej części ramki umieściłam też urocze serduszka.




Na spodzie kompozycji kwiatowej ułożyłam zabarwioną na granatowo-niebiesko-czarno gazę. Poniżej ramki umocowałam przepiękny okazały kwiat od 49 and Market, który oryginalnie był w odcieniu głębokiego matowego granatu, a ja go nieco rozjaśniłam za pomocą wosku Faded Denim. Wokół ramki możecie także podziwiać cudne i fantazyjnie dopracowane materiałowe kwiaty od Ani Rokickiej, niebieskie różyczki i drobne zapchajdziurki, które sama wykonałam, a także drobne białe kwiatuszki od Tima Holtz'a. Wśród wymienionych kwiatów wkomponowałam tekturowe listki: większe z kolekcji Foliage #8, a mniejsze to Mini Foliage - za pomocą listków można precyzyjnie kształtować projekt wedle własnego uznania. Spod kompozycji kwiatowej wystają dwie okazałe wstążki w stylu vintage, w odcieniu granatowym oraz błękitnym, a także szary sznurek - co razem daje świetne uzupełnienie. 



W górnym i dolnym lewym rogu umieściłam urocze narożniki. Na pracy umieściłam także trzy kółeczka z napisami: "dream big", "true story" oraz "just saying", dostępne w sklepie w zestawie z jeszcze innymi napisami. Uzupełnieniem jest wyznanie miłości w postaci szyldu "I love you"

Na koniec wspomnę jeszcze o detalach, które powodują, że projekt zyskuje wykończenie, charakter i smaczek. Tym razem użyłam: bezbarwne kaboszony - jest ich całkiem sporo na projekcie, granatowe kuleczki w dolnej części projektu, białe mini kamyczki w górnej części, granatowy brokat tu i ówdzie, liczbę "10" u góry i na koniec musiałam całość troszkę pochlapać białą farbą akrylową.



Dziękuję, że do mnie zaglądacie. Jeśli treści, które tu publikuję są dla was interesujące i wartościowe - dajcie mi o tym znać, zostawcie po sobie ślad - będzie mi bardzo miło. Tymczasem kończę ten wpis i lecę po córki do szkoły. Do następnego razu! 



Produkty ze sklepu Dusty Attic:












Pozdrawiam serdecznie!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pudełko wspomnień - odsłona 5

"Thank you" in frame

Lniane serca pełne kwiatów